Tuesday, December 21, 2010

Cinta? Mungkinkah Cinta? Oh, Tidak!


Malam ini teringin nak tulis pasai kisah cinta lah pulak dah..huhu..Ni dulu-dulu punya novel. Bukan novel baru. Dulu-dulu suka la jugak baca novel cintan cintun ni. La ni tak berapa nak minat la sangat. Sebenarnya, novel kat atas ni saya baca waktu darjah 6 (2007). Tahun tu baru mula minat novel. Saya rasa saya beli kat KLIBF kot Cinta? tu. Mungkinkah Cinta? tak ingat beli kat mana. Sebab dua novel ni kalau kat tempat saya, memang susah nak jumpa. Sambungan dia, Oh Tidak! Saya cuma pinjam kat kawan saja. Hihi, ingat lagi time tingkatan 1, bawak novel. Ada sapa ntah gempaq kata ada spotcek hari tu. Kami yang bawak novel ni kalut la. Last-last, balut ngan surat khabaq pi lempaq dalam tong sampah. <--tips sembunyi barang kalau ada spotcek. Huhu..Tapi, xdak pun spotcek tu, buat gempaq ja..

Berbalik kepada novel di atas, sekali tengok cover yang simple bewarna pink tu. Rasanya semua terbitan Nylea Publishing ada kaler pink. Ceritanya sangat best! Saya suka. Cerita tentang remaja berumur 17 tahun. Masih bersekolah. Tu yang suka tuh. Lagi satu, kalau baca memang lawak. (laugh)

Sedikit sinopsis, saya sambung Cinta?, Mungkinkah Cinta? dan Oh, Tidak!

Ada sorang budak perempuan ni, nama dia Kamelia. Dia ni cantik plus tomboi sikit-sikit kot. Ntah la tak berapa nak ingat sangat. Pastu, hero dia nama Zachary. Huh, memang hensem seperti yang diceritakanlah, tapi tak pernah la tengok lagi. Zachary ni suka usik Kamelia. Musuh-musuh, tapi dalam diam suka pulak. Ada satu peristiwa lawak ni, depa dua ni nak race motor. Padahal baru je belajar race motor. Race pun, bawak slow je..sampai la kemalangan. Pastu terpaksalah jawab SPM kat hospital. Selepas itu, dapat result tak berapa nak bagus sangat. Jadi, sambung lah diorang ke tingkatan 6.

Erm..itu je kot secuit sinopsis. Saya pun dah tak berapa nak ingat sangat. Tapi tau la yang cerita ni best. Huhu..

3 comments:

  1. hi...kalau saya nak beli ketiga-tiga novel ni dari awak boleh x???

    ReplyDelete
  2. Novel nie ade lagi x ? Nak sangat baca sebab saya baca sampai mungkimkah cinta je ,yg last ty x dpt baca..

    ReplyDelete

Join 7daypromos.com
Salam, jom la join ni! Sehari satu klik, lama-lama jadi kaya~