Wednesday, December 1, 2010

Keluarkan Singa Daripada Diri Anda


Tajuk : Keluarkan Singan Daripada Diri Anda
Penulis : Muhammad Zakaria
Terbitan : Telaga Biru
Halaman :158 muka surat

Pertama kali saya melihat tajuk buku ini, dalam fikiran saya buku ini untuk orang pemarah kerana singa itu saya gambarkan seperti orang yang garang. Setelah saya melihat sinopsis di belakangnya, ternyata bukan seperti yang saya fikirkan itu. Saya tertarik dengan kata-kata yang tertulis 'BUKU INI AKAN MENGUBAH SIKAP ANDA YANG TERPERONYOK ITU!". Saya pun membelinya, kerana saya memang mencari buku untuk membaiki keyakinan diri saya yang kurang ini.

Dalam diri kita, terdapat tenaga. Penulis menamakan tenaga itu sebagai 'singa'. Buku ini banyak memberi motivasi dan kata-kata hikmat. Saya suka sangat buku ini. Dalamannya sangat menarik. Penuh dengan gambar singa. Bukan gambar yang penulis mahu tunjukkan, tetapi semangat yang ada dalam singa. Buku ini menunjukkan, dari mula bangun tidur lagi, kita perlu bersemangat. Bukan bangun tidur tanpa keazaman.

Saya rasa buku ini lebih ditujukan kepada pekerja. Tidak kiralah anda melakukan pekerjaan apa sekalipun, semangat perlu ada. Walau bagaimanapun, saya mengambil motivasi-motivasi ini untuk menjadi pelajar yang mempunyai semangat seperti singa. Singa yang dikeluarkan bukanlah singa yang ganas tetapi singa yang tawaduk. Keluarkan singa seperti Rasulullah S.W.T keluarkan singa daripada Umar.





No comments:

Post a Comment

Join 7daypromos.com
Salam, jom la join ni! Sehari satu klik, lama-lama jadi kaya~