Sunday, December 5, 2010

Tau Tak Apa

Salam sejahtera, semoga hari anda semakin hebat, sihat dan cemerlang hari ini. Haa, kata-kata pendahuluan ini, dipetik daripada buku inilah. Lebih kurang setiap bab, pendahuluannya dimulai dengan kata-kata perangsang untuk menjadi yang terbaik. Buku Tau Tak Apa ni, ditulis oleh Dr. HM Tuah Iskandar. Erm..buku motivasi ini, disampaikan dalam bentuk santai. Ala-ala bersembang gitu lah. Beliau banyak menceritakan pengalaman beliau.

Banyak info yang menarik saya dapat daripada buku ini. Tentang taugeh. Sebenarnya taugeh ni banyak khasiat tau. Cerita taugeh dalam buku ni ada 2-3 bab. Erm, saya suka setiap bab yang ditulis tidak terlalu panjang. Semua pendek-pendek. Senang nak baca. Kalau ada cerita yang panjang, disambung ke bab yang seterusnya. Lagi, ada juga diceritakan pasal sejadah terbang. Kelebihan orang lahir pada bulan Mac. Kebetulan pula saya juga dilahirkan dalam bulan Mac.

Erm, dalam banyak-banyak cerita, ada satu cerita ni, ada orang cerita pasai dia boleh jadi doktor walaupun tak ambil aliran sains. Wah, menarik. Ada ke kat Malaysia ni boleh jadi doktor, padahal tak amik aliran sains di tingkatan 5? Erm, sebenarnya dekat Pakistan boleh. Asalkan lulus pre-medical. Dah banyak orang jadi doktor, tapi tak ambil aliran tersebut.


No comments:

Post a Comment

Join 7daypromos.com
Salam, jom la join ni! Sehari satu klik, lama-lama jadi kaya~