Tuesday, December 21, 2010

Kecerdasan berasaskan AsmaulHusna (Hari 1)


Buku ini ditulis oleh Sulaiman Alkumayi. Dalam buku ini, penulis menerangkan satu persatu rahsia dan keistimewaan yang tersembunyi di sebalik nama-nama AsmaulHusna daripada Allah sehingga al-Shabur. Penulis memberi cadangan agar pembaca membacanya satu hari satu nama. Saya suka. Satu hari satu bab, maknanya satu hari kita dapat tahu keistimewaan nama Allah dan juga boleh mempraktikkannya. Semalam, saya membaca hari peratama yang dimulai dengan nama ALLAH. Apabila bacanya, baru saya rasa tenang sedikit nak amik result. Huhu, gelabah sangat. Takut pun ada, biasalah tu. Dengan mengingati Allah, hati kita akan jadi tenang. Percayalah.

Disini saya nak share sikit khasiat untuk menyembuhkan :-

1. Sesiapa yang membaca 'Ya Allah' sebanyak 5000 kali pada setiap malam selama sebulan dengan hati yang khusyuk dan merendahkan diri kepada Allah, dengan izin Allah apa yang diinginkan di makbulkan oleh Allah.

2. Sesiapa yang membaca nama Allah ini secara rutin, setiap hari sebanyak 1000 kali dengan sebutan 'Ya Allah Ya Hu', Allah mengurniakan keyakinan yang sempurna kepada orang itu. Sesiapa yang membacanya pada hari Jumaat sebelum solat dalam keadaan yang bersih dan suci pakaiannya serta khusyuk hatinya, Allah mempermudahkan segala permintaannya.

3. Bagi sesiapa yang menderita sesuatu penyakit yang sukar disembuhkan oleh perubatan moden, kemudian dia berdoa kepada Allah dengan nama ini, dengan izin Allah dia sembuh, selagi ajalnya belum tiba.






No comments:

Post a Comment

Join 7daypromos.com
Salam, jom la join ni! Sehari satu klik, lama-lama jadi kaya~